Direktlänk till inlägg 27 december 2012

27/12 bara fyra dagar kvar detta år!

Av Sandra Johansson - 27 december 2012 13:40

Hoppas att ni har haft en bra jul, här har det inte varit nån julstämning, det har inte märkts att det är jul alls! Om man inte räknar med att maten istället för att vara 60% kött så har det varit 90%. Är sååå kul att vara vegetarian då! Det har varit ris och ägg, kanske en macka om jag haft tur:P
Så jul har inte varit så kul! För att inte tala om när jag blev instängd i skandinaviska kyrkan i rio utan mat och kunde inte höra av mig till någon, tog mig hem på egen hand och det tog bara 2,5 timme mer än det borde.
Men fick brev från Olanders på själva julafton! Blev jätteglad, var foton från avskedsfesten! Har varit ganska lugnt här, flera av mammorna har tagit lite semester härifrån så det är ovanligt tyst, ingen som gapar stup i kvarten och ingen funk- musik på högsta volym.
Pepparkakorna tog slut igår, försökte att ransonera dem men svag som jag är åt jag upp dem för fort. Älskar pepparkakor, hade inte spelat nån roll hur stor låda med pepparkakor familjen skickat den hade tagit slut för fort ändå. Myrorna åt upp mina polkagrisar, den andra saken jag älskar som är svår att få tag på här:P
Har varit ca 35 grader minst hela veckan och förra! Så just nu önskar jag att det ska bli "kallt" (runt 25 grader) och regna! Saknar kylan och att slippa vara svettig 24/7. Bara några månader kvar, sen är det hem till det underbara svenska klimatet. Ska aldrig mer klaga på att det är FÖR varmt hemma, inget mot värmen här!!! Har några saker att säga till min kära familj: mamma och pappa saknar er mat, ska inte klaga på att du kryddar för mycket/ för lite pappa, eller att det smakar konstigt mamma! Och Kelly skrik på hur mycket du vill, inget mot hur mammorna och barnen skriker härXD
Men har haft lite kul med, nu när det är mer avslappnat har barnen blivit lugnare med och vi har fått massor av frukt, hoppas det fortsätter, frukten är såå mycket godare här!
Fick frågan om jag gillar Sverige eller Brasilien bäst, gissa svaret?

Sverige, lite illojal mot mina brasilianska rötter, men det är hett som i en bastu här! Jag gillar värme men det här är bara löjligt varmt! Kyla och kallt vill jag ha, och vart är snön?!? Känns inte som vinter utan snö! Nästa år får bli bättre...
Nu ska jag gå och kolla om det är mat snart eller om Renata vill ha sitt hår flätat. Med soliga hälsningar från Brasilien:D

 
 
Ingela

Ingela

27 december 2012 18:05

Sandra.
Jag blev så glad när jag fick denna adressen i julbrevet.
Ska läsa ikapp nu och följa dig.
Önskar dig allt gott i ditt arbete.
Kram från Ingela

http://bollebygdsjul.blogspot.com

Sandra Johansson

27 december 2012 18:19

Tack så mycket jag är lite dålig på att uppdatera, men försöker att göra det så ofta jag kommer ihåg! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Johansson - 10 augusti 2013 01:45


Har gått ett halvår sen jag kom hem och har tänkt lite på resan. De fyra månaderna jag var i Brasilien har mer och mer smetats ihop och känns som en konstig dröm. Är glad att jag gjorde det men, saknar vissa mammor och barn. Men det var en upplevelse...

Av Sandra Johansson - 6 januari 2013 21:35

Jag har varit extremt dålig på att uppdatera men det har seriöst inte hänt ett dugg sen jul! Men igår var jag inne i Rio. Tom tjatade på mig att åka in så klart jag gjorde det! Kan ju inte säga nej till Tom! Tror vi kommunicerade dåligt för han vänta...

Av Sandra Johansson - 18 december 2012 19:51

Idag har jag varit på förskolan och hjälpt till att duscha barnen och sytt ett par byxor(för hand) som de ska ha på någon sorts uppvisning. Kläderna är gjorda i nå sorts papperstyg, det är så tunt att det går att bara dra sönder det med händerna. byx...

Av Sandra Johansson - 16 december 2012 13:18

Förra veckan var jag på snobbmiddag, såg twilight de två sista filmerna, kollade julkalendern, målade om halva mitt rum, blev lämnad på en restaurang av Karl att ta hand om hans del av notan, för han mådde inte bra. Har pratat med mamma nästan va...

Av Sandra Johansson - 30 november 2012 00:49

Mådde ju skit idag så trodde jag skulle göra det idag med! Men inte då, Sandra mådde bra och var pigg efter en natt med helande sömn! Men eftersom jag lovat Jonatan att ta det lugnt idag och inte trötta ut mig, sov jag till 11 och vilade middag efter...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards