Direktlänk till inlägg 24 november 2012

24/11 35 grader varmt, skönt eller bara pina?

Av Sandra Johansson - 24 november 2012 18:16

Bara en månad kvar till jul:D

Och här är det 35 grader ca och sol, sol och sol! Inte ett moln så långt ögat når!

 

Spelade volleyboll igår med Thais och nägra 12 åriga killar, men efter ett tag var Thais tvungen och gå så jag blev ensam med killarna, vi förstod inte varandra men spelade i ca 45 minuter. Halvvägs in i matchen kom Karl och hjälpte till, den ända gången det var riktigt spel var när jag och Karl stod och sköt till varandra:) De andra sprang runt som yra hönor, mer än en gång sköt de bollen på varandra och började att slåss för att någon hade missat bollen!

 

Hade hand om barnpassningen i morse, höll på att bli galen den för att alla barnen skrek och var hungriga samtidigt, men som tur var så kom Karl och hjälpte till! Man borde inte vara ensam att ta hand om barnen när hälften behöver att man håller koll på dem hela tiden! Men till slut så var alla mätta eller hos sina mammor:D Lunchen var inte den bästa men den var god, ingen fisk idag men massa sallad!

 

Pratade med familjen innan och de satt och firade Jonatan (min pojkvän) och hade trevligt utan mig! Tyckte det var mysigt att höra deras röster igen, även om de glömde att jag satt i luren ibland och gjorde mig halvt döv när de ropade till varandra:D Men sen lyckades de att göra min dag ännu värre genom att lägga på när vi pratade... av vilken andledning vet jag inte, men det var kul att de tyckte att jag haft mitt roliga för idag när vi sjungit för honom för de ringde inte upp även om de lovat! Kändes jättekul... inte! Aja slut på gnäll nu ska jag gå och handla! Och hitta frimärken och kuvert att skicka brev till sverige... undra hur många frimärken det behövs?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Johansson - 10 augusti 2013 01:45


Har gått ett halvår sen jag kom hem och har tänkt lite på resan. De fyra månaderna jag var i Brasilien har mer och mer smetats ihop och känns som en konstig dröm. Är glad att jag gjorde det men, saknar vissa mammor och barn. Men det var en upplevelse...

Av Sandra Johansson - 6 januari 2013 21:35

Jag har varit extremt dålig på att uppdatera men det har seriöst inte hänt ett dugg sen jul! Men igår var jag inne i Rio. Tom tjatade på mig att åka in så klart jag gjorde det! Kan ju inte säga nej till Tom! Tror vi kommunicerade dåligt för han vänta...

Av Sandra Johansson - 27 december 2012 13:40

Hoppas att ni har haft en bra jul, här har det inte varit nån julstämning, det har inte märkts att det är jul alls! Om man inte räknar med att maten istället för att vara 60% kött så har det varit 90%. Är sååå kul att vara vegetarian då! Det har vari...

Av Sandra Johansson - 18 december 2012 19:51

Idag har jag varit på förskolan och hjälpt till att duscha barnen och sytt ett par byxor(för hand) som de ska ha på någon sorts uppvisning. Kläderna är gjorda i nå sorts papperstyg, det är så tunt att det går att bara dra sönder det med händerna. byx...

Av Sandra Johansson - 16 december 2012 13:18

Förra veckan var jag på snobbmiddag, såg twilight de två sista filmerna, kollade julkalendern, målade om halva mitt rum, blev lämnad på en restaurang av Karl att ta hand om hans del av notan, för han mådde inte bra. Har pratat med mamma nästan va...

Ovido - Quiz & Flashcards