Alla inlägg den 10 november 2012

Av Sandra Johansson - 10 november 2012 21:55

I tisdags var ett gäng norrmän här och hälsade på! De trodde först att jag var en av mammorna tills jag började prata svenska med dem! Deras miner var superkul:P De spelade fotboll med Tais en av mammorna och Jocie och jag plockade nån sorts vitaminbomber! Bild under!
I måndags när jag lekte med Gustavo och Daniel var det en kille som råkade tappa en kokosnöt i huvudet på sin kompis! Tror han fick en hjärnskakning, inte säker. Doktorn här kollade på det! Har lärt mig lite mer ord kan förstå lite mer av vad de säger! Och de förstår ibland vad jag säger! Ska lära mammorna engelska och de mig portugisiska.
Går hyfsat att Skypea med folk, ljudet är riktigt dåligt ibland! :(
Har passat barn varje förmiddag och kunnat slappa på eftermiddagarna. En av mellanbarnen har lärt sig att säga mamma, och försöker lära Caio att krypa, trodde jag hade träffat alla ungarna tills jag passade alla barnen idag och det var två nya där:) Alla är såå söta! Har slarvat med att uppdatera här, kommer inte på vad jag ska skriva, är samma sak varje dag som händer!

Ovido - Quiz & Flashcards